فهرست مطالب

بوتاکس برای چه افرادی مناسب است ؟ چه کسانی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟ نکاتی که قبل از تزریق بوتاکس باید رعایت شود. تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت چیست؟ آیا بوتاکس باعث جوان تر شدن پوست می شود؟ چطور میتوان ماندگاری بوتاکس را بیشتر کرد؟ آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟ بوتاکس چروک های عمیق را از بین می برد؟ آیا تزریق بوتاکس باعث تعرق کمتر می شود؟

بوتاکس چیست؟ عملکرد بوتاکس به چه صورت است؟ نکاتی که بعد از تزریق بوتاکس باید بدانید. آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟ چرا از بوتاکس استفاده می کنیم؟ اثر بوتاکس تا چه مدت می ماند؟ عوارض جانبی بوتاکس چیست؟ چه کسانی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟ نکاتی که قبل از تزریق بوتاکس باید رعایت شود. بهترین کلینیک تزریق بوتاکس. قیمت بوتاکس چقدر است؟ مزایا و معایب تزریق بوتاکس. سایر مقالات پربازدید (تزریق ژل لب | قیمت و معرفی انواع ژل) و (مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ) .

سلام دوباره خدمت زیباجویان عزیز امروز قرار هست راجع به تجربه ی خودم در زمینه تزریق بوتاکس صحبت کنم. امیدوارم که از خوندن این مقاله نهایت استفاده رو ببرید. تو این مقاله هر آن چیزی که لازم هست شما راجع به تزریق بوتاکس بدونید رو من توضیح میدم. خب من قبل از اینکه بخوام تزریق بوتاکس انجام بدم خیلی راجع به بوتاکس و نحوه ی عملکرد اون و اینکه آیا عوارضی داره و ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر هست و برای چه افرادی مناسب هست و اینکه بوتاکس چه کاربرد هایی داره خیلی تحقیق کردم و مقاله خوندم و سعی کردم خیلی مختصر و مفید راجع به همه ی اینا توضیح بدم.
اول از همه میخواییم بدونیم که اصلا بوتاکس چیه و از چه چیزی ساخته شده درسته؟

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یه نوع دارو است که برای درمان چین و چروک صورت از آن استفاده می شود. در واقع یه نوع سم است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته شده و اولین سمی است که به طور تزریقی و مفید در جهت زیبایی از آن استفاده می شود. این سم توسط میکروبی تولید می شود که باعث بوتولیسم، نوعی مسمومیت غذایی می شود.

بوتاکس اولین دارویی بود که از سم بوتولینوم استفاده کرد. محصولات دیگر اکنون شامل آبوبوتولینومتوکسین A (دیسپورت)، ریمابوتولینومتوکسین B (مایی بلاک) و اینکوبوتولینومتوکسین A (زئومین) است. هر یک کمی با هم تفاوت دارند مخصوصاً وقتی صحبت از واحدهای دوز می شود، بنابراین قابل تعویض نیستند.

بوتاکس

عملکرد بوتاکس به چه صورت است؟

بوتاکس سیگنال های اعصاب به عضلات را مسدود می کند. عضله ای که در آن بوتاکس تزریق شده نمی تواند منقبض شود. این باعث می شود چین و چروک ها شل و نرم شوند.

تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می کشد. نیازی به بیهوشی ندارد و قبل تزریق از پماد بی حسی یا یخ استفاده می شود. برای انجام بوتاکس از یه سوزن خیلی کوچک که مناسب اینکار می باشد استفاده می شود، و انجام تزریق تقریبا ۱۰ دقیقه زمان میبرد.

نکاتی که بعد از تزریق بوتاکس باید بدانید :

بین ۷ تا ۱۴ روز طول می کشد که اثر بوتاکس کامل شده و نتیجه نهایی تزریق بوتاکس رو مشاهده نمائید.
۲- از مالیدن محل تزریق به مدت ۲۴ ساعت خودداری کنید تا بوتاکس را به منطقه دیگری پخش نکنید.
۳- یک روز ورزش را تعطیل کنید.
۴- از آفتاب گرفتن و سونا به مدت ۲ روز خودداری کنید
۵- ماهیچه ها و عضلاتی که در آنها تزریق انجام شده را باید به طور ارادی منقبض کنید.
۶- پس از تزریق بوتاکس، نباید تا ۴ ساعت روی زمین دراز کشید.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

هر تزریقی یه میزان کم دردآور است، اما سوزن هایی که برای تزریق بوتاکس استفاده می شود بسیار ناچیز است، بنابراین درد معمولاً کم است. ۱۰-۲۰ دقیقه قبل از تزریق می توان با استفاده از کرم بی حس کننده موضعی یا یخ، ناحیه تزریق رو بی حس کرد.

چرا از بوتاکس استفاده می کنیم؟

تزریق بوتاکس جهت کاهش چین و چروک صورت

۲- تزریق بوتاکس جهت رفع خطوط پیشانی : پیشانی یکی از نواحی بدن است که چین و چروک زیادی دارد و کاملا نمایان و مشخص است و بقیه افراد یه سرعت متوجه این خطوط می شوند. رفع خطوط پیشانی از مهم ترین و مفیدترین کاربرد بوتاکس در زمینه زیبایی محسوب میشود. تزریق بوتاکس به پیشانی سبب از کارافتادن یا کم کردن تحرک عضلات پیشانی می شود.

۳- تزریق بوتاکس جهت رفع خط اخم

۴- تزریق بوتاکس جهت رفع چروک اطراف چشم

۵- تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق شدید زیربغل : بعضی افراد هستند که به علت تعریق زیاد آب از دست و پا و زیر بغل آنها میچکد طوری که حتی در زمستان هم تعریق دارند، این تعریق ها ژنتیکی هستند و زیاد ربطی به عوامل محیطی ندارند. با تزریق بوتاکس در این نواحی، عصب هایی که به صورت نرمال کارشان را انجام نمیدهند از کار افتاده و دیگر تعرقی مشاهده نخواهید کرد

۶- تزریق بوتاکس جهت درمان چشمک زدن که نمی توانید کنترل کنید (بلفارواسپاسم)

۷- تزریق بوتاکس جهت درمان چشم هایی که در جهات مختلف قرار دارند (استرابیسم)

۸- تنبلی چشم، شایعترین علت تنبلی چشم عدم تعادل در عضلات مسئول موقعیت قرارگیری چشم است که با بوتاکس قابل درمان است.

۹- تزریق بوتاکس جهت درمان میگرن مزمن

۱۰- تزریق بوتاکس جهت درمان مثانه بیش فعال

۱۱- انقباضات عضلانی. برخی از شرایط عصبی، مانند فلج مغزی، می توانند اندام شما را به سمت مرکز شما بکشند. در برخی موارد، با  بوتاکس می توان این عضلات منقبض را شل کرد.

بوتاکس

اثر بوتاکس تا چه مدت می ماند؟

اثر بوتاکس بین ۳ تا ۶ ماه میماند. با بازگشت آرام عملکرد عضلات، خطوط و چین و چروک ها دوباره ظاهر میشن و باید دوباره با بوتاکس درمان بشن. ولی با بازگشت این چین و چروک ها شدت کمتری دارن زیرا عضلات در حال کوچک شدن هستن.

عوارض جانبی بوتاکس چیست؟

ممکنه بعد از تزریق بوتاکس یه سری عوارض جانبی موقت به وجود بیاد که میتونه شامل موارد زیر باشه (این عوارض برای تعداد محدودی از افراد اتفاق میوفتد که موقتی می باشد) :

کبودی، این شایعترین عارضه جانبی هست و از بین می رود.

۲- سردرد معمولی، این مورد نادر هست و بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت تموم میشه.

۳- افتادگی پلک. درصد کمی از افراد این اتفاق براشون میوفته و معمولا بعد از ۳ هفته این مشکل حل میشه. این مشکل معمولا هنگام حرکت بوتاکس اتفاق میوفته، بنابراین به هیچ عنوان نباید ناحیه ای که بوتاکس زده شده رو بمالید.

۴- هنگام لبخند ممکنه لبخند کج باشه یا اینکه نتونید درست آب بخورید که این موقتی هست.

۵- خشکی چشم یا پارگی شدید.

۶- درد یا تورم خفیف در اطراف محل تزریق بوتاکس.

۷- علائم شبیه آنفولانزا یا احساس عمومی ناخوشایند

۸- معده ناراحت.

۹- بی حسی.

۱۰- ضعف در عضلات اطراف.

۱۱- مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن.

۱۲- مشکلات بینایی

برای خواندن ادامه مقاله و مشاهده نمونه کار ها و خدمات به سایت کلینیک دکتر امید شعبانی مراجعه نمائید. تلفن تماس با کلینیک جهت مشاوره رایگان : 02191306562

  •  افرادی که از مشاهده‌ی نخستین نشانه‌های پیری روی صورت خود ناراحت هستند.
  • افرادی که خط‌های اخم روی پیشانی حالتی خسته، اندوهگین و عصبانی به چهره‌شان داده است.

افرادی که درصدد تزریق بوتاکس هستند، باید تمامی داروها یا مکمل‌های مصرفی فعلی خود را به جراح پلاستیک صورت اطلاع دهند، چون مصرف بعضی داروها مانند آنتی بیوتیک‌ها، داروهای ضدالتهاب یا آسپرین و حتی بعضی ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی خونریزی و کبودی محل تزریق را افزایش می‌دهد. همچنین تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود. به علاوه در صورت وجود عفونت در محل تزریق یا در نزدیکی آن لازم است که تزریق بوتاکس به بعد از درمان عفونت موکول شود. به خاطر داشته باشید که سابقه‌ی ابتلا به اختلال‌های عصبی ـ عضلانی احتمال بروز عوارض جدی را پس از تزریق بوتاکس به نحو قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

  • بیماران با نارسایی حاد کلیوی
  • بیماریهای عصبی عضلانی مانند:میاستنی گراویس ، س ندرم ایتون لامبرت و ALS
  • مصرف کنندگان داروهای ضد انقعاد مثل هپارین و وارفاین
  • کسانیکه آمینو گلیکوزید (مانند جنتامایسین و آمیکاسین)طی یک هفته قبل از تزریق بوتاکس پیشانی مصرف کرده باشند.این افراد بعد از یک هفته از قطع دارو می توانند بوتاکس بزنند.

معمولا بین ۳ تا ۵ روز برای ظاهر شدن اثرات زمان نیاز است و پس از یک هفته تمامی اثرات آشکار شده اند. به منظور بهبود اثرات درمانی، تا ۱ ساعت پس از انجام تزریق سعی کنید زیاد لبخند زده و اخم کنید. همچنین پوست خود را لمس نکرده و آن را ماساژ ندهید و در حالت عمودی باقی بمانید تا مواد تزریقی از محل خود تکان نخورند. ژل‌ها می‌توانند پایه اسید یا کلاژن داشته باشند. البته این‌ها هر دو اجزاء طبیعی بافت همبند پوست‌های ما هستند. اساساً کار این ژل‌ها پر کردن یا تقویت کردن پوست اطراف خطوط خنده جهت جلوگیری از بروز آن‌ها به مدت چند ماه است. ژل‌های دارای پایه کلاژن‌ گزینه بهتری برای تزریق ژل خط خنده هستند.

معمولا بین ۳ تا ۵ روز برای ظاهر شدن اثرات زمان نیاز است و پس از یک هفته تمامی اثرات آشکار شده اند. به منظور بهبود اثرات درمانی، تا ۱ ساعت پس از انجام تزریق سعی کنید زیاد لبخند زده و اخم کنید. همچنین پوست خود را لمس نکرده و آن را ماساژ ندهید و در حالت عمودی باقی بمانید تا مواد تزریقی از محل خود تکان نخورند. ژل‌ها می‌توانند پایه اسید یا کلاژن داشته باشند. البته این‌ها هر دو اجزاء طبیعی بافت همبند پوست‌های ما هستند. اساساً کار این ژل‌ها پر کردن یا تقویت کردن پوست اطراف خطوط خنده جهت جلوگیری از بروز آن‌ها به مدت چند ماه است. ژل‌های دارای پایه کلاژن‌ گزینه بهتری برای تزریق ژل خط خنده هستند.

اثرات اولیه ی بوتاکس معمولا ۳ تا ۴ ماه باقی می مانند ولی در هر مورد ممکن است این زمان متفاوت باشد. یک جلسه ی ارزیابی پس از دو هفته می تواند مفید باشد. طی این جلسه اثرات درمان چروک صورت را بررسی کرده و اگر ناحیه ای نیاز به تزریق دوباره بوتاکس داشته باشد آن را انجام می دهند. اثرات بوتاکس ممکن است تا ۶ ماه باقی بمانند که در صورت استفاده طولانی مدت از این ماده، اثر آن نیز طولانی تر خواهد شد.

در نظرسنجی های بالینی، بالای ۹۰ درصد افراد گزارش مفید بودن تزریق بوتاکس را داده اند.

تزریقات بوتاکس بدون درد می باشند چرا که به وسیله سوزن های بسیار ظریف انجام می شوند. به همین دلیل افراد نیازی به استفاده از داروهای بی‌حسی ندارند. تزریق بوتاکس به طور کامل در حدودا در ۱۰ دقیقه زمان برده و پس از آن می توانید رانندگی کرده و در همان روز به محل کار خود بروید.

تزریقات بوتاکس طراحی شده اند تا چین و چروک های  پیشانی و همچنین چروک دور چشم را صاف کنند و تاثیری بر روی حالات چهره نخواهند داشت.

تزریق بوتاکس کاملاً ایمن است و مشکلی به وجود نمی‌آورد؛ در واقع اکثر بیماران تزریق را هر ۶ ـ ۴ ماه یکبار تکرار می‌کنند تا نتیجه‌ی به دست آمده حفظ شود. هرچه تعداد دفعات تزریق بیشتر باشد، ماندگاری نتیجه نیز طولانی‌تر خواهد شد، چرا که عضلات مسئول ایجاد چین و چروک و خطوط اخم به تدریج ضعیف می‌شوند. البته تکرار بیش از حد باعث می‌شود که بدن آنتی بادی‌های بوتاکس را تولید کند و به این ترتیب اثر بوتاکس کاهش می‌یابد.

هزینه بوتاکس به کلینیک محل تزریق یا پزشک معالج و ناحیه‌ی درمان بستگی دارد.

تمام افراد بزرگسالی که از پدیدار شدن چین و چروک یا خطوط عمیق روی صورت خود ناراحت هستند، می‌توانند از درمان زیبایی و جوانسازی بوتاکس بهره بگیرند. سازمان جهانی غذا و دارو FDA ایمنی و تاثیرگذاری بوتاکس را برای افراد ۶۵ ـ ۱۸ سال تایید کرده است.

بوتاکس عضلات صورت را شل می‌کند تا منقبض نشوند و به این ترتیب چین و چروک ایجاد نشود. حال آن که ژل فرورفتگی چین و چروک‌ها را پر می‌کند و لاغری و تحلیل رفتن چربی صورت را جبران می‌کند تا پوست صورت صاف‌تر شود. این دو درمان مکمل یکدیگراند و درمان ترکیبی تزریق ژل و بوتاکس اصطلاحاً “لیفت صورت مایع” نامیده می‌شود که بهترین نتیجه ممکن را به دست می‌دهد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

5/5 - ( 22 رأی )
خدمات کلینیک زیبایی پرنسس

دکتر امید شعبانی

هر آنچه که باید بدانید

بهترین انتخاب از نظر زیباجویان

دکتر امید شعبانی

کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر امید شعبانی جهت معاینه و یا مشاوره در خصوص پوست و مو می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۶۵۶۲ از طریق خط ویژه با ما در ارتباط باشید.

کلینیک دکتر امید شعبانی

از سال ۱۳۹۵ کاملترین و مجهزترین مرکز زیبایی در استان تهران راه اندازی نموده است که با استقبال بی نظیر ساکنین محترم شهر تهران ، شهرستان شهریار ، شهرک اندیشه  ، شهر قدس و فردیس کرج مواجه شده است.

دکتر امید شعبانی تا کنون بیش از ۱۰۰۰ مورد تزریق فیلر(ژل) لب ، بیش از هزار مورد فیلر (ژل) خط خنده ،بیش از ۱۰۰۰ مورد فیلر ( ژل) گونه ، بیش از هزار مورد بوتاکس پیشانی ، خط اخم، بینی، بوتاکس دور چشم ، لیفت بینی و پره های بینی و بوتاکس درمان میگرن و تعریق زیر بغل و تعریق کف دست با موفقیت کامل انجام داده اند. بیش از ۵۰۰ مورد هایفوتراپی و میکرونیدلینگ و میکرو درم موفق نیز در کارنامه ایشان دیده می‌شود.

نمونه کار های ایشان در پیج اینستاگرام و در همین صفحه قابل مشاهده است هر هفته یک مورد ویدئو آموزشی نیز در سایت و پیج و کانال خدمت شما ارائه میگردد.

همچنان با ما همراه باشید در بهترین مطب دکتر امید شعبانی

قیمت و تعرفه خدمات زیبایی سال 1403

کلینیک زیبایی پرنسس ( دکتر امید شعبانی )

ردیفعنوانقیمت
1بوتاکس دیستون650/000 تومان
2بوتاکس مصبورت850/000 تومان
3بوتاکس مایوبلاک فرانسوس1/100/000 تومان
4آنزیم غبغب600/000 تومان
5آنزیم بینی550/000 تومان
6انواع ژل از هر سی سی750/000 تا 3/500/000 تومان
7مزونیدلینگ صورت650/000 تومان
8مزوتراپی صورت600/000 تومان
9مزونیدلینگ سر650/000 تومان
10مزوتراپی سر750/000 تومان
11رینو پلاستی بدون جراحی2/000/000 تومان
12هیر فیلراستعلام قمیت
13جالپرواستعلام قیمت
14نخ جوانسازی مونر هر واحد2/800/000 تومان
15نخ جوانسازی کاگ هر واحد750/0000 تومان
16فیشیال کامل صورت پاکسازی زیرچشم و بینی650/000 تومان
17میکرودرم ابریژن کل صورت650/000 تومان
18میکرودرم ابریژن زیرچشم500/000 تومان
19میکرودرم ابریژن بینی250/000 تومان
20درمان ریزش سکه ای سر و صورتمشاوره و استعلام قیمت
21پاک کردن تتو نواحی کوچکفعلا انجام نمی شود
22خال برداریمشاوره و استعلام قیمت
23ژل لب روسیمشاوره و استعلام قیمت
24پکیج کامل مادلینگ صورت 5 سی سیاستعلام قیمت
25پکیج کامل مادلینگ صورت 7 سی سیاستعلام قیمت
26لیفت شقیقه با بوتاکساستعلام قیمت
27بوتاکس زیر بغل ( درمان تعرق )1/200/000 تومان
28بوتاکس کف دست ( درمان تعرق )2/200/000 تومان
29کاشت ابرواستعلام قیمت
30کاشت مواستعلام قیمت
31لیفت بینی با پلکس650/000 تومان
32انواع ژل لب از هر سی سی1/400/000 تومان تا بهترین برند 4/000/000 تومان

در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی پرنسس دکتر امید شعبانی

وب سایت ما را با دوستان خود به اشتراک بزارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات در کلینیک زیبایی پرنسس
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

در کلینیک زیبایی پرنسس ، زیباجویان می توانند انتظار طیف وسیعی از خدمات زیبایی و مراقبت از پوست را داشته باشند که توسط پزشک مجرب و بسیار ماهر ارائه می شود. این خدمات برای پاسخگویی به نیازهای زیباجویان و ارائه بهترین نتایج طراحی شده اند.

این کلینیک علاوه بر حضور پزشک پوست و مو که می تواند انواع بیماری های پوستی و ریزش مو را درمان کند، خدمات لیزر را با جدیدترین تکنولوژی برای از بین بردن موهای زائد و درمان بیماری های پوستی ارائه می دهد. خدمات لیزر این کلینیک با پیشرفته ترین دستگاه ها و تکنیک ها برای حداکثر کارایی و اثربخشی انجام می شود.

همچنین زیباجویان می توانند از خدمات زیبایی پوست و مو مانند جوانسازی و پاکسازی پوست با استفاده از جدیدترین تکنیک ها و تجهیزات، خدمات فیشیال، مزوتراپی مو، تزریق بوتاکس و فیلر و بسیاری از روش های درمانی دیگر بهره مند شوند. پرسنل کلینیک برای ارائه تجربه ای آرامش بخش و تجدید قوا به مراجعان بسیار دقت می کنند و به آنها احساس شادابی و اعتماد به نفس می دهند.

همچنین کلینیک زیبایی پرنسس به ارائه مشاوره و انجام پیکرتراشی و بادی کانتورینگ به روش لیپوماتیک با جدیدترین دستگاه ها توسط متخصصین مجرب می پردازد. این روش با رعایت کامل ملاحظات پزشکی و ایمنی انجام می شود و بهترین نتایج ممکن را برای مشتریان تضمین می کند.

کلینیک زیبایی پرنسس طیف گسترده ای از خدمات پوست، مو و زیبایی را به زیباجویان ارائه می دهد که با برخی از آن ها در وب سایت آشنا می شوید و این کلینیک را به مقصدی ایده آل برای هر کسی که به دنبال ظاهری زیبا و احساسی عالی است تبدیل می کند.

© 2024 All Rights Reserved